Social Media Summit 2012

Skrevet af Peder Schjødt-Pedersen, fredag d. 07. september 2012

Social_Media_Summit_i_Aalborg.jpg

Jeg har netop deltaget i et super spændende "social media arrangement" sammen med 300 kolleger, der alle arbejder med online kommunikation og sociale meder. I løbet af dagen var der interessante indlæg fra bl.a. Facebook, Facebook All Stats, Podio og LinkedIn samt en række workshops, hvor vi fik lejlighed til at diskutere udfordringer og muligheder inden for virksomheders brug af Facebook og Facebook apps, jura og meget andet.

Social-Media-Summit.jpg

Salen var fyldt i BioCity i Aalborg under foredraget fra Facebook.

Der er ingen tvivl om, at der kan være store gevinster at hente for virksomhederne ved at være på Facebook og udnytte de mange muligheder der er for at komme i dialog med eksisterende og potentielle kunder dér, hvor en meget stor del af kunderne bruger størstedelen af deres online tid hver eneste dag.

Men de mange indlæg og efterfølgende diskussioner understregede også vigtigheden af, at virksomhederne har en klar strategi for, hvordan deres tilstedeværelse på Facebook skal blive en succes.

At få succes på Facebook er - modsat måske megen anden form for traditionel markedsføring og kommunikation - ikke nødvendigvis et spørgsmål om store reklamebudgetter, svær teknik og dyre produktioner, men i højere grad om at åbne op for kommunikationen og lade medarbejdere og organisation møde kunderne i øjenhøjde dér, hvor de er lige nu. Og det gælder hvad enten der er tale om b-t-c og b-t-b virksomheder, offentlige organisationer, institutioner eller foreninger.

Har du lyst til at høre mere om om vores bud på, hvordan din virksomhed kan få succes på Facebook, så ring eller skriv til mig på 40 18 58 26 eller peder@7nord.dk.

Peder.

Tilbage til oversigt